دسته‌بندی نشده

پیام دکتر هامون سبطی به پزشکان عمومی

دکتر هامون سبطی:
یک سال گذشت و به بار نشست تنِ تردِ نهالی که به دست دوستانی نشانده شد که تنهابودن را باور نداشتند. و آن نهال اکنون درختی گشن گشته است. درختی سربه اوج که میتوان دخیل خواسته های نخبگان جوان را بدان گره زد و امید به گشایش کارهای فروبسته ای داشت که هرگز از عهده ی انگشتان فربه ی مشتی عافیت اندیش برنمی آمد و نمی آید.
من دکتر رضایی را نمی شناختم، دکتر روزدار را هم و دکتر اخوان را و دیگر خوبان کمپین اعتراض به تاثیر معدل در آزمون دستیاری را اما گویا این عزیزان مرا می‌شناختند، یا به واسطه‌ی کتاب‌های ادبیاتم در انتشارات اندیشه سازان و یا نبرد تنهایم با داعیه داران کنکورستیز معدل معاش! نبردی که با همراه شدن وکیل حجازی و چند نماینده ی فرهیخته مجلس و خیل دانش آموزان بی پناه به پیروزی باورنکردنی و شیرینی انجامید اما شیرین تر از آن وقتی بود که چهل وهشت ساعت پس از اعلام نتایج آزمون دستیاری با تلاشهای مثال زدنی و شبانروزی دکتر میثم رضایی و همراهان هوشمندش، آن نتایج فجیع و ناعادلانه به دستور وزیر محترم بهداشت لغو شد و سازمان سنجش مجبور شد نتایج اولیه ی آزمون دستیاری را بدون اعمال سوابق تحصیلی باردیگر بعنوان نتایج نهایی بر روی سایت رسمی خود بارگذاری کند.
همه آن لحظه ها را به یاد دارید اما چرا تکرارش نکنم و چرا دیگر بار تکرارش نکنید؟ باهم بودن و با هم کوشیدن و با هم به پیروزی رسیدن تجربه ای شیرین است که ناخوآگاه جمعی و حافظه ی تاریخی ما ایرانیان بسیار به تکرارش نیازمند است تا که روزی از این بستر احتضار بر خیزد و بر بودنش ببالد و پای بفشارد.
در این یکسال که گذشت، استمرار دکتر رضایی عزیز بر پیگیری خواسته های جمع و نه خواسته های خود، منشی نیست که روش غالب جامعه ی امروز ایران باشد، پس باید آن را مغتنم شمرد و پاس داشت.
من به عنوان عضوی از اعضای جامعه ی بزرگ بهداشت و سلامت کشور، حضور ایشان را در عرصه ی رقابت بر سر تصدی گری سازمان نظام پزشکی کشور گرامی می دارم و با تمام توانم در معرفی توانمندی های ایشان به پزشکان و پرستاران و … کشور که افتخار آموزگاری بسیاری از آنان را داشته ام می کوشم و همین جا از ایشان که به پیروزیشان چندان شکی ندارم خواهش میکنم که به امر بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان مدارس کشور توجه بیشتری داشته باشند.
همچنین در طول دو سالی که به عنوان مدیر انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور مشغول فعالیت بوده ام افتخار همکاری با جناب دکتر عباس مزینانی- بازرس محترم انجمن – نصیبم شد. دکتر مزینانی از دانش آموختگان مدرسه کمال و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. فردی تیزهوش، فروتن، شوخ طبع و اخلاق مدار. مدیریت امسال ایشان بر نشست های علمی فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران ستودنی و افتخارآمیز بود. آشنایی ایشان با دو مقوله ی آموزش و بهداشت و همچنین روابط مثبتی که با نمایندگان مجلس و مسئولان اصلاح طلب کشور دارند، میتواند بستر مناسبی برای فعالیت های صنفی ایشان در جایگاه نماینده ی پزشکان عمومی در سازمان نظام پزشکی کشور باشد. برای هر دوی این بزرگواران رقابتی سالم و پیروزمندانه را آرزو می کنم.

دکتر هامون سبطی
مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور و عضو شورای آموزش و تربیت وزارت آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *